niedziela, 26 kwietnia 2015

Imitacja starej fotografii - obrazek decoupage w stylu vintage, kurs krok po kroku

Serwetki Vintage firmy Sagen podbiły polski rynek. Przepiękne nadruki w klimatach retro i vintage cieszą się ogromnym powodzeniem, a serwetka z wizerunkiem tej dziewczynki roztopi każde serce. Przygotowałam dla Was obrazek z tą małą damą w roli głównej. Nietypowy, bo wykonany na kawałku specjalnie podniszczonej tektury, który po ozdobieniu wygląda jak fotografia uratowana z pożaru w jakimś starym domu.







Jako bazę do wykonania obrazka wykorzystałam kawałek, zwyczajnej grubszej (kilkuwarstwowej) tektury. Brzegi nierówno wydarłam i postrzępiłam a następnie zabezpieczyłam całość białym podkładem.


Wydarłam motyw z serwetki i przykleiłam do tektury - rozprowadzając klej od środka, aż po brzegi. W tym przypadku mile widziane są drobne zmarszczki na klejonej serwetce :) Podkreślą one charakter vintage obrazka.



Nasza mała dama ubrana jest w piękną  sukienkę. Wykorzystałam tutaj gazę oraz fragment koronki. Gazę przykleiłam formując w trakcie drobne nierówności. Następnie wycięłam ozdobną koronkę i wykończyłam nią dół sukienki.



Teraz pora na część malarską. Przyklejony motyw trzeba podmalować, wtopić w tło oraz nadać kolor sukience. Polecam dokładnie przyjrzeć się kolorom serwetki, przygotować farby w podobnych barwach a następnie z boku na palecie lub kartce mieszać ze je sobą. W ten sposób stworzymy kolorystykę najbardziej zbliżoną do oryginału.
Do naszej serwetki wybrałam farby akrylowe Daily w kolorach: białym, różowym, niebieskoszarym oraz zmierzch. Ich mix idealnie uzupełnił brakujące tło.
Na koniec wprowadziłam jeszcze odrobinę farby w kolorze karminowym oraz wodny bitum Daily Art, którym pocieniowałam delikatnie brzegi obrazka.



Ostatnie szlify - podmalowałam kwiaty we włosach dziewczynki (drobne płatki) różową farbą i cieniutkim pędzelkiem.
Całość wykończyłam lakierem matowym.
Jeszcze tylko mały dodatek - przygotowałam sztuczne płatki i razem z papierowym kwiatkiem przykleiłam je klejem na gorąco, podkreślając kwiaty wpięte we włosy.



 I to już koniec. Mam nadzieję, że ta stara "fotografia" przypadnie Wam do gustu.




 Pozdrawiam serdecznie

http://annakorszewska.blogspot.com/


23 komentarze:

  1. Zdecydowanie przypadła! Fantastyczna!

    OdpowiedzUsuń
  2. Maravilloso tutorial, muchísimas gracias!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Rewelacyjne! A tyle kartonów marnuje mi się w piwnicy. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kartonów mam pod dostatkiem, na pewno starczy na cały album "starych fotografii" :P

      Usuń
  4. Zaskakujący pomysł na stary karton, piękne wykonanie i super instruktaż :o)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zainspirowała mnie Pani do nowego dzieła,dziekuje

    OdpowiedzUsuń
  6. W pierwszej chwili nie zorientowałam się, że sukienka jest "dorobiona" :) Rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ekstra, fantastyczny dodatek np. do albumu scrapowego, taki duży tag :).....

    OdpowiedzUsuń
  8. kradnę pomysł, bo prócz decou czasem dłubię w papierze :) - a jestem na etapie projektowania pierwszego albumu :)...

    OdpowiedzUsuń
  9. Dopiero zaczynam zabawę z deco, jestem pod wrażeniem pomysłów, cudne połączenia o których nawet nie miałam pojęcia

    OdpowiedzUsuń
  10. Dopiero zaczynam zabawę z deco, jestem pod wrażeniem pomysłów, cudne połączenia o których nawet nie miałam pojęcia

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za komentarz :)