poniedziałek, 7 maja 2018

Opalona herbaciarka decoupage z motywem bzów i zakochanymi ptaszkami w ramce

Zabierając się kiedyś do zabawy z opalaniem drewna i ozdabianiem go nie miałam pojęcia, że
ta szlachetna sztuka wywodzi się z Japonii i co prawda pierwotnie służyła do zwiększenia
trwałości drewna oraz ochronie przeciw grzybom i pleśni to teraz dla mnie ma niezwykłe
walory przede wszystkim ozdobne. Japończycy sztukę Shou Sugi Ban stosują przy budowie
domów, ja użyłam do dużo mniejszego przedmiotu - wiosennej herbaciarki decoupage :)



Opalone drewno mocno szczotkuje się mechanicznie lub ręcznie a następnie można użyć bądź
rozwodnionej farby akrylowej, bądź bejc lub tylko oleju aby nadać mu wyglądu jakiego oczekujemy.
Ja wybieliłam trochę boki skrzyneczki rozwodnioną białą akrylówką, którą z ciemnych słojów
wytarłam wilgotną chusteczką.


Ponieważ nastała piękna wiosna, za oknem pełno cudnych kwiatów no i oczywiście bzu - nie mogło
tego zabraknąć i u mnie :) Odpowiedni motyw znalazłam wśród olbrzymiej różnorodności papierów ryżowych ITD. Cudny motyw z ptaszkami został wyeksponowany poprzez ramkę, w którą, aby
uzyskać efekt szkła wlałam dwuskładnikową żywicę eposydową. Efekt przeszedł moje oczekiwania 
i w połączeniu ze spękaną remeczką tworzy śliczny klimat.


Do ostatecznego wybarwienia i postarzenia ramki użyłam bejcy oraz bitumu... Podoba się Wam taki efekt?




Wiosenna herbaciarka może być cudnym pomysłem na prezent - nie zapominajmy, że po
majówkowych szaleństwach niedługo Dzień Mamy :) i warto się do niego przygotować :)
Życzę Wam dużo udanych prac :)



2 komentarze:

Dziękujemy za komentarz :)